Säcken ska knytas ihop

Veckan är slut...hur har det nu gått med deras egna planeringar?? Jo, de allra flesta är nöjda. Dom har jobbat på och kryssat för arbete efter arbete allteftersom det är gjort. Svårt att skylla på mig då dom själv sköter planeringen.

Jag tog ut Änglarna gruppvis i korridoren och vi pratade igenom deras planeringar och deras resultat på dom. Jag har skrivit i alla skoldagböcker, tror jag. Målet var att göra det idag.

Annars har det varit en bra dag...för Änglarna. Dom har fixat idrotten och är nog ganska nöjda med både dag och vecka.

Vi har också kommit överrens om att gå tillsammans ner till den nya Fritidsgården på tisdag kväll. Jag känner i och för sig både Anders och Anette men vill visa att jag stödjer initiativet att starta något för ungdomarna som är för unga för den vanliga fritidsgården.

Maten idag var Kalops, ingen hit tycker många men det går att ta grönsaker, potatis, smörgås och mjölk istället så ingen behöver svälta. Vi har riktigt bra mat på vår skola och mina Änglar är bra på att äta. Massor! Men dom tycker att vi äter för sent...alldeles för sent. I deras ålder är det ibland svårt att få i sig frukost och flera av dom har tack och lov en smörgås i väskan...men långt ifrån alla...fler skulle behöva det..kanske en frukt också...

Mer info på måndag...trevlig helg önskar vi i klassen och deras fröken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0