Snön faller och ....

När jag vickade på persiennerna imorse blev jag inte glad....snö...överallt...och jag kunde se att det var kramsnö.
Vad skulle jag göra??? Det var den stora frågan.....

Mötte Änglarna i klassrummet och vi pratade om snön. Vi skrev kontrakt. Jag, XX ska inte kasta snöboll på skolgården och vet att om jag gör det så får jag inte följa med till skolbion på torsdag. Hoppas att det håller...vi har haft en hel del strul med snöbollar...jag vill inte ha mer.

Startade upp med deras egna planeringar. Ansvaret är flyttat från mig till dom den här veckan. Målet är att alla ska klara av sin egen planering. Viktigt! Annars kommer min telefon gå varm på torsdag igen...

Första rasten gick bra....när jag kom ner till lunchen stod en kollega där och sa "Du går väl till Stora Parken"? -Nej, det hinner jag inte idag. Jag håller på med Nationella och behöver förbereda. Det skapade en viss oro bland rastvakterna...det är skönt när någon går iväg med ett gäng men tyvärr...idag kunde jag inte...och ingen annan heller...

Men lunchen gick också bra.

Däremot så har vi trassel med en del andra elever å skolan...tyvärr. Något har hänt och vi har haft en otrevlig stämning på eftermiddagen. Jag följde med ett par Änglar en bit hem så att inget skulle hända. En annan klass var inblandad och jag har ikväll ringt deras klasslärare så vi tillsammans kan ta tag i det i morgon.  Det är skönt att veta att vi har ett fungerande system när det svajar någonstans.

Imorgon får vi veta hur det går.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0