Snön försvinner....jippie

Nu i morse när jag vickade på persiennerna (jag gör det försiktigt numera, vis av skadan) så regnade det ute. Tänk att ett regn kan få en frökens hjärta att bli så lätt. Nu försvinner snön! Bra, den är inte till nytta för någon nu.

Annars så startade vi veckan med en egen planering. Jag skriver upp några områden på tavlan och sedan funderar Änglarna lite påhur mycket som måste göras för att de ska bli klara till deadline i respektive områda.

Efter rasten igår så startade vi upp ett grupparbete med övriga klasser i arbetslaget. Yrkeskarriärer! Eleverna har själva valt yrken och vi har satt ihop lämpliga grupper. Som vanligt startade en del grupper direkt och andra hade en del bekymmer med att komma igång. Vi höll på i två timmar och det var nog så att alla kom en bit på väg i alla fall. Vi kommer att jobba med detta i 6 arbetspass och sedan är det meningen att eleverna ska redovisa för varandra i första hand men vi har också en familjekväll där vi vill att föräldrar får möjlighet att se vad dom gjort under detta grupparbete.

Idag tisdag har vi jobbat på. Det blev inget utbyte mellan klasserna som vi brukar ha på tisdagarna då vår slöjdlärare är sjuk. Det betyder att en del av Änglarna kommer till mig i morgon och vi har lektion ihop.

Ikväll har jag bestämt möte med Änglarna kl 17.15 utanför Centrum. Vi ska gå till det nya ungdomscafet och titta. Många har redan varit där men jag vill också se...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0