Tisdag...

Vi startade direkt på  morgonen...genomgång och protester...för mycket veckans arbete...för mycket läxor..osv.
Ja, vi behöver komma vidare. Ingen lekstuga det här...en arbetsplats. Tisdag har Änglarna dessutom träning i matte inför Np med en annan lärare på skolan och går dit i halvklasser. En halva före rast och den andra efter. Samtidigt kommer hans halvor upp till oss.  Han har en årskurs trea och har också haft flera av Änglarna tidigare. Det är så kul när treorna kommer. Änglarna är snälla mot dom och dom kommer in och tar verkligen för sig. Helt självgående är dom och det blir riktigt trevligt.
Annars har det varit en något rörig dag...Inte otrevlig på något sätt men rörig. Änglarna har många frågor men inte förmåga att lyssna på varandra så jag får samma frågor om och om igen. Till slut blir det lite löjligt och vi skrattade ett par elever och jag. Då fick jag styrsla upp och så gick vi vidare. Det är inte lätt nu när det sakta går in att skolan är tillbaka efter lovet. Med full kraft.
Fast imorse vaknade jag tidigt av att fåglarna sjöng utanför köksfönstret och det gjorde mig så lycklig att jag varit glad hela dagen. Snart, mina vänner, är det vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0