Vi löste problemet...

En bra lösning blev det på gårdagens strul mellan eleverna i två klasser. Vi hade ett snack med berörda, den andra klassläraren och jag och det fungerade bra hela dagen. Känns så skönt när saker och ting går att lösa på ett smidigt sätt.  Vi har ett mycket gott samarbete och samma synsätt den andra klassläraren och jag. Vi fick till det på ett bra sätt. Inte massa snack som ändå inte leder någonvart utan handling.

Det har öppnat en ny "fritidsgård" i området. En "gård" för de yngre eleverna.  De som går i år 5 och 6. Fler av Änglarna hade varit där igår och tyckte att det var ett bra alternativ till områdets ordinarie Fritidsgård. Jag uppmanar alla att gå dit. Även föräldrar är välkomna att tillsammans m,ed sina barn besöka och delta i verksamheten.

Annars har dagen varit lugn. Vid det bord där jag sitter i matsalen ville eleverna inte gå iväg för vi pratade om olika saker som dom gillar. Till slut kom "onda ögat" från kocken. Det kan jag förstå då kökspersonalen har sin lunchrast efter att eleverna har ätit. Men mycket trevligt var det. Maten var Hokfile i vit sås och det var mycket uppskattat av både vuxna och barn. En hel del av Änglarna har också börjat gilla broccoli vilket glädjer mig mycket. En nyttig grönsak.

Efter rasten läste de upp sina friskrivningar från förra veckan och sedan var det dags för "Elevens val".

Nu har jag konferens och avslutar här.
Mer i morgon....

Kommentarer
Postat av: Fanny

Hejsan jag är en person..

Men har du en skola? eller är du fröken?

Känner du Alma? är hon störig?

aja ses

2009-03-12 @ 20:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0