13 dagar kvar...

Vi startade upp vecka 22 med en hel del planering. Mycket ska bli färdigt nu och vad menar jag egentligen med "sommarskola" osv.
Det är ju så att vi jobbar utefter kursplaner...vi har mål i alla årskurser och dom bör jag följa. Inte riktigt alla har blivit klara med det arbete som dom borde...varför??? Ja, det finns olika andledningar men för att vi ska kunna starta upp i höst behöver en del små Änglar jobba lite på sommarlovet. Tid som är bortstrulad som borde ägnats åt skolarbete har använts till annat och nu ska priset betalas. Jag kommer att prata om det här under utvecklingssamtalet så att alla förstår...både Änglarna och föräldrar.
Vi har fyra läxor denna vecka....
En fri skrivning på engelska...minst två sidor handskrivet eller en dataskriven. Den ska vara klar till fredag.
Kluring till onsdag
Nyhet till fredag
Och...sist men inte minst..veckans arbete som inte är klart till torsdag blir en läxa till fredag.


Jag har också tillsammans med Idrottläraren tagit ett beslut om att ingen praktisk idrott för pojkarnamer denna termin på tisdagar. Det blir teori för pojkarna.

På torsdag har vi vandring...och då behövs allt som står på lappen som de burit hem idag. Nästa onsdag har vi a-lagsdag nere på Ip och det kommer en lapp om det också.
Idag startade jag mina utvecklingssamtal och de tre första är gjorda...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0