Att tala engelska...

Idag hade jag ordnat förstärkning i klassrummet under hela förmiddagen för att kunna genomföra de muntliga Nationella Proven i engelska. Jag förvarnade Änglarna igår och de kom och var lite pirriga. Två och två fick de komma ut till mig i köket. Sedan gick jag igenom reglerna och vi satte igång. Det gick bra...och resultatet kommer på utvecklingssamtalen jag ska ha med er i mitten på maj.

Efter rasten blev det ingen konsumentkunskap utan skala....det var konsumentkunskapsläraren som gick igenom skalan med Änglarna och jag tror att de flesta har fått klart för sig hur uträkningarna går till nu.

Jag trodde att den läraren skulle ha Änglarna efter lunch också men helt plötsligt stod de vid mig. Jag stod och kopierade och de undrade vart jag tagit vägen. Upp i klassrummet. Vi pratade attityd en stund och sedan hade vi glosprov.

Jag hade tänkt städa lite i klassrummet efter det att eleverna gått hem men det var flera av flickorna som stannade kvar och gjorde det åt mig. Fröken kommer att bjuda på glass som tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0