Dagen efter....

Fredag...och det är skönt. Det är också dagen efter föräldramötet. Det var ännu skönare. En helt fantastisk dag med Änglarna har vi haft på skolan. Budskapet har börjat gå in.
Vi hade en diskussion direkt på morgonen om vad som sagts på föräldramötet och hur föräldrarna reagerat på vad jag hade att berätta om änglarna..och deras framfart på skolan.
Vi bestämde följande... nu startar vi om...ingen har någon skuld utan vi tar ett nytt tåg...där var och en har en biljett att förvalta. Biljetten heter respekt för varandra och alla andra. Respekt för skolans material.
Efter rasten var det dags för Änglarna att ha idrott. De hade diskuterat om hur de skulle hantera den och det var en mycket lycklig idrottslärare som kom efter lektionen och sa att det var den bästa timmen under hela läsåret med Änglarna. De kom också upp efter lektionen och var nöjda med hur det hade gått. Jag fick ju en hel del tips och funderingar utav er föräldrar som jag ska delge idrottsläraren nästa vecka.
Det blev en del frukt kvar efter mötet med er och den delade vi på och gjorde en utvärdering som nog var ganska skön att skriva för de flesta.

Nästa vecka är jag med Änglarna i tre dagar sedan kommer de att ha vikarie både torsdag och fredag för att jag ska rätta Nationella Proven och göra en kunskapsprofil på var och en. Vikarierna är lärare som de känner och jag tror inte att det ska bli några problem.
Nu önskar jag er alla en riktigt trevlig helg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0