Klasskonferens och helg..

Ja, då hade jag klasskonferens om Änglarna i tisdags förra veckan. Det går undan nu vill jag lova. Tiden bara springer undan.

Vi hade också mentorsgrupper för första gången i onsdags morse. Änglarna fick möta sina mentorer och det var bra i alla grupper.

Till rasten dök mitt äldsta barnbarn upp för att ha lite fotboll med eleverna. Han är 15 år och spelar fotboll på en hög nivå och har dessutom skrivit kontrakt med en storklubb i Europa så det var roligt att han ville komma till klassen och skolan. Han var elev här under ett år själv och har bara bra minnen från oss.  Han var på fotbollsplan under rasterna och svarade på frågor från Änglarna under lektionstid. Han berättade bland annat att det inte varit en rak väg för honom till toppen utan han har slitit hårt och målmedvetet för att nå där han är idag. Många träningar har inte gått så bra och han har tagit en boll och tränat vidare då han kommit hem. Timme in och timme ut. Men han har en filosofi...vill man så kan man.

Torsdag så var det vikarie då jag var ledig.... det gick också bra...

Idag är det en ny vecka och vi har börjat med ett Nationellt prov i matematik....Änglarna jublar inte direkt men för de flesta går det ändå ganska bra.

Veckans läxor..
engelska glosor till torsdag
mattekluring till onsdag
Nyheten till fredag

Kommentarer
Postat av: Vincents mamma

Det är så himla toppen att kunna titta in här och få veta vad som händer.

Tack!

2009-05-05 @ 13:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0