on and on and on...

Vi fortsätter. Alla som har något Nationellt prov ogjort av någon andledning gör dom nu. Jag kollar av vad som är gjort och inte gjort i pärmar och böcker. Inte många veckor kvar till sommaren nu.

Den goda stämningen håller i sig. Idag är det idrott igen och vi får se hur det går. Jag är optimist och tror på en bra idrottslektion för idrottsläraren och Änglarna.

Tisdag och det betyder att de varit iväg i halvklasser och tränat lite matte. I det klassrummet fanns också grodyngel vilket Änglarna var mycket intresserade av.  Det är en lugn och skön stämning i klassrummet och jag skriver det här under lektionstid. Trots att vi har en halva femmor och en halva treor i klassrummet. Skönt att få skriva positivt om dagarna just nu....

Ja, det höll till efter rasten. Idrotten fungerade inte för pojkarna. Slagsmål...två stycken. Inte ok. Vi pratade om det och de har fått skriva lappar för att ta med hem. För mig är det så konstigt att 14 stycken killar inte kan uppföra sig på ett bra sätt. Gentemot varandra och gentemot vuxen. Dom fortsatte, eller försökte fortsätta i klassrummet men där är jag och då fungerar det inte. Ansvar, mina pojkar. Var och en bör ta ansvar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0