Pojkar bråkar ibland..

När jag var liten...för mååånga år sedan i och för sig, så sas det att pojkar bråkar ibland. Det är ju även så att flickor bråkar ibland så det är en sanning med modifikation. Ibland smäller det ordentligt även bland Änglarna. Vi har inte haft något direkt slagsmål i klassrummet men på rasterna händer det ibland. Dock inte med varandra så ofta, (inte ofta överhuvudtaget men ibland) utan med andra elever på skolan. I måndags och i tisdags var det dags. Det är en konflikt från helgen som skulle avhandlas på skolan. Svårt...mycket svårt för mig att döma i dessa lägen men...att slåss är inte tillåtet och det är reglerna som gäller. En av mina Änglar har blivit utsatt för detta två gånger och till slut rann sinnet över ordentligt och han slog tillbaka...hårt....så hårt att han skadade sin hand och numera kan stoltsera med gips. Vi har kommit överens om att alla ska lägga in mitt mobilnummer i telefonen så att dom kan få tag på mig om det blir slagsmål och bråk under rasterna när jag inte har rastvakt.

Den kull elever jag hade under förra läsåret gjorde så. Rätt var det var så pep mobilen. "Skynda dig...det är bråk"! Då har jag en möjlighet att springa ut och se vad som är på gång. Det är inte alltid jag är tillgänglig på rasterna men mobilen är alltid på...ljudlöst. Min förhoppning är att Änglarna ska känna sig trygga under skoldagen även om jag inte är precis bredvid dom.

Vi närmar oss slutet på Nationella Proven, Änglarna ljublar... och det är dags för utvecklingssamtal snart. Jag kommer att ha en tavla med tider som ni föräldrar som kommer på mötet i morgon kan skriva upp er på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0