Bowling

Ja, nu har vi varit och bowlat. Det gick strålande. Eftersom jag var enda vuxna som var med så bad jag Änglarna att ta det lugnt. Annars får vi åka till sjukhuset allihop, sa jag.
Men dessa fantastiska ungar. Hur sköna som helst. Bra stämning...bra kompisar. Vi fick så mycket beröm av personalen på bowlingen. Vilket gäng, sa dom till mig. Efter halva tiden bjöd dom Änglarna på Disco-bowling sista halvtimmen. Jag har sett de mest fantastiska bowlingstilar under kvällens lopp. Liggande på golvet...rullande klotet...skicka in den bakifrån...tappat den bakom sig...strikar som gett ett stort leende från den som gjort det.

Efter bowlingen så åt vi vår middag och Änglarna åt med god aptit. Kanske lite tilltaget för 22 stycken hungriga
12-åringar men ...hör och häpna...fröken, som alltid säger nej till godis sa att det var ok att köpa godis efteråt. Lånade t o m ut pengar till behövande.

Enda smolket i bägaren var att en av Änglarna fick ont i bröstet. Han såg riktigt dålig ut så på bussen hem ringde jag föräldrarna som hämtade vid bussen.

En skön kväll med ett skönt gäng.

Nu går vi över till D I S C O igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0