dagen före discot dagen efter

Nu, är jag verkligen glad att discot ska gå av stapeln imorgon. Änglarna är helt ofokuserade på allt annat än
D I S C O. Det är som om jag inte finns. "Vi har viktigare saker för oss!" Nåja, imorgon ska det ske. De blev dock en aning bleka när jag berättade att jag är på skolan hela dagen imorgon. "Varför?" Jo, jag har en massa att göra och dessutom vill jag att det ska fungera som jag vill under hela dagen. Tror att det är viktigt för kvällens evenemang att vi får en bra dag allihop.

Två av flickorna bakade chokladbollar under ett arbetspass. Dom ser himmelska ut.

Annars har vi fortsatt med planering osv under dagen. Men också utvärderat bowlingen igår. Den utvärderingen kan ni läsa hemma då alla Änglar burit hem utvärderingsboken för att lämna ett meddelande och få den påskriven.

Anekdoten för dagen är att jag tjatat om att aldrig lämna kassalådan utan tillsyn till den milda grad så att idag när vi funderade på plåster osv till discot och började prata om vad vi skulle göra om någon skadade sig. Det kan ju bli halt på golven och fingrar kan klämmas i dörrar osv. 
"Hur gör vi då, frågade en kille.  -Ja, jag vet vad jag gör, svarade en annan. Kastar mig över kassalådan.
Då skrattade fröken så tårarna rann i klassrummet. Ibland är det helt galet rätt och fel samtidigt. Dom är ljuvliga.

Hoppas det är lika ljuvligt nästa vecka då hela skutan ska igång igen...nu är det D I S C O som gäller

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0