Från musiken

”Hej!

Jag, Mats (musiklärare), har haft lektioner med Strandparkselever nere på Stavsborgsskolan fram till nu, men utfallet har varit mycket dåligt och det kan inte fortsätta på det sättet. Jag har därför i samråd beslutat att undervisningen i fortsättningen sker i hemklassrummen från och med vecka 47 och kommer tills vidare bestå av största del sång, men även andra övningar. Anledningen är att mycket stor del av eleverna har svårt att ta lektionerna på allvar och klarar inte av vare sig miljöombytet eller ämnets karaktär. Det gör det omöjligt för mig att genomföra någon som helst planering och jag behöver bryta mönstret – alltså sker undervisning i hemklassrummen tills vidare.

Med vänlig hälsning

Mats Johansson”

 Japp..nu är det så tillsvidare. Änglarna får ha sin undervisning i klassrummet. Synd, tycker jag. Det finns en stor anpassad musiksal på Stavsborgsskolan. Den går dom miste om.
Den här veckan är Mats på gymnasiemässan och det blir ingen musik.

Jag har skickat ut samtalstider via mail till alla jag har mailadresser och svaren droppar in i sakta mak. Först till kvar...ni vet.


Kommentarer
Postat av: Maria Levander

Nej vad tråkigt! Är det något som kan göras åt detta från oss föräldrars sida?

Maria

2009-11-18 @ 13:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0