grupparbete och allsång

Tisdagen var klart bättre än måndagen. Sen ankomst...är det många som har. Ingen ordning och ibland...ja oftast, är det viktigt at träna på att hålla tiden. Detta är något som tas upp på utvecklingssamtalen.
Efter lunch så startade vi upp grupparbete som handlar om kroppen. Arbetet går ut på att de ska bygga en människa genom att rita av någon i gruppen på spännpapper och sedan bygga upp del för del. Min plan är att Änglarna gör sin redovisning för er föräldrar en kväll då vi samlas inför julen. Sagt och gjort, alla var nöjda med grupperna jag gjort i ordning och arbetet startade. Sax och blyertspenna var allt som behövdes i första läget och det arbetades väldigt frejdigt i alla grupper. Samtalen handlade mycket om propotioner. "Varför har du ritat mitt ena ben så stort?" Till slut så kom de på att benet blir olika beroende på om man har det rakt ner eler vrider det lite när man ligger platt på rygg. Arbetet går vidare under ett par veckor och det ska bli spännande att se hur det går. Många snoppar är i alla fall utritade.

Idag så var vi iväg på allsång. Hur kul som helst. Vi gick igenom uppdraget. Uppför er som folk. Jag kan omöjligt hålla reda på 21 stycken så ni måste hålla reda på mig. Det fungerade med lite blandat resultat men jag har redan vässat på dom som gled iväg så det behöver inte någon annan göra. Det var spännande och vi hade roligt på plats.

Spännande blev det också under lunchen då ugnen på fritids fick ett eget liv efter att en av pedagogerna ställt in cernitlera (vi har handlat ny) för bränning. Då det blev en stor rökutveckling gjorde vi bedömningen att alla skulle vara ute medans vi vädrade ut röken. Och gissa bara??? Klart att ett par av mina Änglar måste in på toaletten just då och blir arga på de vuxna som stoppar dom.

Sedan "elevens val". Änglarna har ju tillsammans med sina föräldrar valt och nummersatt ur de kan tänka sig att jobba i de olika grupperna. De hade glömt redan till första omgången vad de valt och det är inte lättare nu ska jag säga. Men jag har....vis av "skadan" sparat alla valblanketter. En enda av Änglarna hade nte valt det han var placerad på. Men, han hade bara valt 3 saker. Instruktionerna var ...välj 5. Vi kör terminen ut och sedan får vi utvärdera.

imorgon kommer lappen om utvecklingssamtalen ut. Tillsammans med de skriftliga omdömena som blir underlag i pratet på samtalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0