tre veckor kvar

Måndag och start på veckan....alltid lika spännande. Jag hade fått mail från läraren i fredags och kyrkan hade fungerat alldeles utmärkt. Tuggummituggandet har tagit över. Spotta ut! Säger en lätt luttrad fröken och det gör Änglarna så gärna men sekunden efter tuggas det igen.

Läxorna under veckan

Insändare till tisdag

Diktamensmeningar till tisdag

Engelska friskrivning till torsdag

Nyheten till torsdag

b-språk

samt...bli klar med ert grupparbete till fredag

Låter och ser mycket ur men det är egentligen inte så stora läxor och den sista borde vara färdig eller i det närmaste färdig för alla grupper.

Vi strartde upp vår Nta-låda idag. Det var nära att det inte blev av. Jag blev arg på riktigt. Under min lunch var jag i klassrummet och förberedde så att vi skulle kunna ägna sista delen av dagen med olika experiment med magneter. Går i väg för att få en kopp kaffe och när jag kommer tillbaka står vaktmästaren och försöker öppna glasdörren till Änglarna så att dom ska komma in. Dessa monster står på andra sidan i mobb och är riktigt otrevliga samt rycker och sparkar på dörren. UT! Vi får börja om. Lugna ner er så släpper jag in några i taget. Då...bestämmer sig ett antal för att smita in en annan ingång. Då brast det för mig. In i klassrummet tog de saker jag förberett och så (inte med snäll röst) Nu struntar vi i det här. Slängde ner sakerna i lådan igen....ja, slångde. Upp med matteböckerna. Änglarna förstod...det var knäpp tyst och både jag och Änglarna kunde lugna ner oss. Sista delen av dagen gjorde vi Nta-lådan. Vi var vänner när vi skildes åt. Mina samtal med er fortsätter under två dagar till men sedan är vi klara för i år. Med samtalen menar jag...skolarbetet fortsätter...i ytterligare två veckor efter den här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0