Glad fröken...

Vilka "Änglar"! Imorse då jag åkte buss till skolan åkte jag tillsammans med slöjdläraren. Han visade mig en bild på en "sköldpadda". Det var en av Änglarna som kröp omkring på golvet i slöjdsalen med en stor låda på ryggen. Vid frågan, som självklart kom, svarade Ängeln -Den är för tung att bära.
Efter att tittat på sina byxor bestämde sig Ängeln för att bära tillbaka lådan istället.

En annan Ängel kom ut där det finns plank och man sågar med skyddsglasögon på sig. Läraren - lägg tillbaka glasögonen. Dom ska vara där man slipar osv. Ängeln gör som läraren säger. Efter en stund går läraren ut till plankförvaringen igen och ser då....en Ängel liggande under ett bord med skyddsglasögonen på under tiden en annan Ängel sågar en bräda. -Jag måste ju kolla att han inte sågar i bordet. Därför behövdes glasögonen.

Vi hade ett bra möte igår...som vanligt. Det är alltid roligt att träffa er föräldrar. Jag och barnen fick uppgifter och efter lovet hör vi av oss igen.

Onsdag 4 november ska vi åka och bowla. Vinsten från idrottsdagen. Änglarna vill äta en hamburgare på bowlingen och den kommer kosta 50:-. Dom pengarna behöver änglarna ha med sig.

Jag önskar er alla ett trevligt lov. Vi ses pigga och glada efter lovet.

Kommentarer
Postat av: Brooke

Tack att du skriver den här bloggen, och allt om barnen, jag är verkligen tacksam att barnen har en duktig och kärleksfull lärare

2009-10-24 @ 11:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0