Jag blir glad

Jag blir otroligt glad när någon kommenterar vad jag skriver i bloggen. Tack till mamman som genast kom in och talade om att det jag/vi skriver är viktigt.

Ikväll är det föräldramöte angående discot 6 november. Jag önskar att alla som har möjlighet kommer för att hjälpa oss att anordna det bästa discot i skolans historia. Med tanke på Änglarnas enorma kapacitet, som dom verkligen visade under Stensö-cupen, kommer det ätt fungera utmärkt. Jag vill ha vuxna som kan hjälpa till.

Idag har vi röstat på vem vi tycker ska vinna Childres award prize. Vårt val föll på Nkosi Johnson, som bara blev tolv år men har nominerats postumt för sin kamp för de hiv-smittade och aidssjuka barnens rättigheter. "

Nkosi är även efter sin död en förebild för de aidssjuka barnen, men också för friska barn, som han lärt att respektera och inte vara rädda för aidssjuka barn." Taget ur tidningenloben nummer 50

Att känna empati men också att förstå varför någon som redan är död är inte lätt för men tolvåring mitt i livet. Vi hade en mycket bra diskussion runt valet.

Hoppas vi ses i kväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0