läser någon detta???

Jag undrar...läser någon vår blogg?? Har inte skrivit på en vecka och ingen från klassen har hört av sig. Igår frågade en kollega efter den så tydligen läser mina arbetskamrater bloggen. Det känns tryggt. Jag bara undrar?? Hur håller ni reda på era barns läxor, utflykter tider osv?

Vi har det ganska bra... teatern förra veckan är ett bevis på att det fungerar bra. Inte en incident. Ja, förutom att alla skulle på bussen samtidigt när vi åkte hem men det är sånt som händer. Halvtimmen före lunch är lite svår men då är allt blodsocker nere i fötterna . Änglarna själva verkar må bra. Skojar och busar med varandra på ett bra sätt.

Imorgon onsdag har vi ett möte i klassrummet angående discot som vi ska ha den 6 november. Samling klockan 18.00 i klassrummet. Jag har sagt att en vuxen/familj och så många Änglar som möjligt.

Läxorna i veckan är

glosor till torsdag
svåra ord till tisdag
mattekluring till onsdag
Nyheten till fredag
samt diverse b-språksläxor ??

Även de delade slöjdgrupperna fungerar mycket bra. Änglarna behöver inte vänta så länge på hjälp och blir därför lugnare och springer inte runt så mycket. Idrotten fungerar...nja, där finns mycket att göra fortfarande. Idrottsläraren och jag funderar vidare. Änglarna har tjatat i flera veckor på inneidrott och nu är den här. OCH fungerar inte på ett bra sätt. Vi får se vad vi gör åt det.

Under veckorna 46-47-48 tänker jag ha utvecklingssamtal så titta igenom kalendrarna.




Kommentarer
Postat av: Kristina Appelberg Almesjö

Självklart läser jag iallafall din blogg! Annars skulle jag inte få reda på så mycket,en otroligt bra länk mellan skola och familj,skulle inte klara mig utan din blogg. Tack för att du skriver så fint om våra barn/Kristina

2009-10-20 @ 17:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0