Ny vecka nya utmaningar...

Läxor
Nyhet till fredag
glosor till torsdag
diktamen och kluring till onsdag
b-språk ??
starta upp att läsa inför världsdelsprovet som kommer nästa fredag. Alla världsdelar utom Europa (vi gjorde Europaboken under år 5) ska vi ha prov på.

Det gick bra med Stensö-cupen för pojkar också. Både flickor och pojkar från Strandparksskolan vann och pokalerna är "hemplockade". Vi fick en vinst på ca 730 kr. Tillsammans med det vi får av skolan blir det ca 2500kr. Dessa pengar behövs för att handla in till discot som vi ska ha 6 november.

Jag vill också informera om att arrangemanget gick alldeles utmärkt och jag har fått mycket beröm för Änglarnas sätt att sköta allt.

Vi vann dessutom tävlingen under friidrottsdagen och vinsten var bowling. Änglarna vill att vi gör en "grej" runt det så jag har idag bokat Tyresö Bowling med hamburgare. Bowlingen betalar skolan och resan dit och tillbaka till Älta. Hamburgare och pommes med dricka ...står ni föräldrar fr. Ca 50 kr per elev.

Idag var det en bra dag. Jag berättade att de slapp en del skoljobb under förra veckan som nu måste göras och det har varit full fart hela dagen. Jag hoppas och tror att resten av veckan blir lika bra. Imorgon tisdag är det orientering med matsäck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0