Orientering...

Vilken härlig dag. Många skratt och lite möda. Jag vill gärna berätta två saker som fick både mig och idrottsläraren att skratta.

Fem killar går iväg med stadiga steg från första kontrollen till kontroll nummer två. Fyra av dom har kartor i sina händer och den femte är utan. Gissa vem som tar täten. "Hitåt ska vi"! säger killen utan karta och de andra följer med. Åt fel håll...

Vid kontroll nummer sex står ett par flickor och pratar. Vi jagar på dom lite och en av flickorna säger till dom andra. "Hade inte jag en karta med mig"? Det kom hon på först vid sjätte kontrollen. Att hon var utan karta...

Mmm...sånt händer och jag blir lika full i skratt varenda gång.

Underbart väder och Änglarna (inte så många dock...endast 16 elever kom till skolan idag???) var på ett strålande humör. Ibland är det så kul att vara fröken...idag var det en sådan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0