Idrottsdag och onsdag...

Dessa fantastiska elever jag har. Ni skulle bara se bilderna som togs igår på idrottsdagen. Riktigt roligt att se hur de bjuder på sig själva. Mysigt...ett bra ord för idrottsdagen även om vi inte vann stafetten. Jag tror (vet) att vi vann den andra tävlingen. Men ibland händer saker när jag reser med elever och en av flickorna fick en boll på handen och henne skickade jag till Nacka Närsjukhus för att röntgas. Som tur är var det bara en stukning...men det vet jag aldrig. Bättre att vara säker. Ett stort tack till specialpedagogen som åkte med henne.

Idag så startade vi upp...Michael Jackson är en stor favorit just nu och jag hade dragit ut en biografi ...på engelska så klart, och eleverna jobbade på med att översätta och förstå vad som stod. Hur kul det är att göra något som intresserar? Jättekul! 

På första rasten kom en fritidspersonal och ville komma in efter rasten för att tala lite om Stensö-cupen. Kanske heter det Strandparks-cupen nu, jag vet inte. Vi skrev upp några punkter för att prata om det på klassrådet senare idag.

Sedan var det full fart på jobbet. Mycket att göra för en del och tiden användes på ett bra sätt. Egentligen skulle vi haft data men läraren var sjuk så ett par av Änglarna fick gå till datasalen och göra en egen forskning. Det gick bra.

Elevens val startade idag. Själv har jag skoltidningsgruppen och vi hade en urmysig lektion. Jag hade beslagtagit en del "stress-lera" men lovat att den kunde avhämtas efter dagen men inte en enda Ängel dök upp. Så mycket betydde den leran.

Jag saknar fortfarande elevkalendrarna. Inte sett en enda. Det är av stor betydelse att Änglarna köper sig en varsin. Svårt att kunna veta vad som ska hända annars.

Vinsten i den andra tävlingen var en Bowling...fröken bokar....återkommer om när

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0