Tisdag och onsdag

Usch! Säger jag bara....igår var det hemskt efter lunchen. Dumheter överallt. Jag hade varit och tittat till slöjden och där händer det också saker precis hela tiden enligt berörda lärare. Efter rasten på tisdag har vi ett mattepass och när jag ser efter är vi lååångt efter i planeringen...alldeles för många. Jag var arg och eleverna var arga och andra lärare (slöjdarna) var missnöjda. Eleverna fick i uppdrag att skriva ner hur dom tyckte att vi skulle hantera situationen. Mest bara blaha blaha...tyvärr. Mycket svordomar och en allmänt dålig attityd. Viktigt att veta hur man själv kan förändra sin egen tillvaro. Det är ju inte så klokt att sätta igång att svära i den situationen. Man blir liksom inte tagen på allvar då. Det är trist med den attityden tycker jag. Dock fanns som vanligt de som vet hur man hanterar situationer även bland Änglarna och dom gjorde det bra.

Men, dagen tar slut och jag kommer rasande till lärarrummet där jag möter slöjdarna...då...kommer jag ihåg att det var samma situation förra tisdagen. Vad göra? Jo, beslutet är att dela slöjdgrupperna...då har varje elev mer tid tillsammans med lärarna och får den hjälp dom skriker efter på slöjden. Jag har resten i klassrummet och jobbbar på med matten....helt plötsligt har jag fixat tid till praktiska övningar och inte bara teoretisk matte. Vi gör så här ett tag framöver och jag utvärderar tillsammans med eleverna. Återkommer med hur det fungerar.

Idag är det vaccination...låååånga sprutor har alla förstått. Nej, det är vanliga nålar men vem gillade att få sprutor när man var barn. Inte jag i alla fall. Inte mina Änglar heller....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0