Tisdag

Oj oj...do och does och don´t och doesn´t. Huvudbry för många! Men vi tar det i lugn och ro och jag kände att det var en bra lektion på morgonen.
Efter rasten var de andra på plats och dagen fortsatte med att Skansen-besöket skulle redovisas.

-Va?! Dom pappren har jag slarvat bort. Du sa aldrig att jag skulle spara forskningen från Skansen. -Nej, det trodde jag att ni förstod i alla fall. Jag sa ju att det skulle redovisas. Hur ska ni kunna redovisa om ni slänger ert arbete? Puh...ibland blir jag slut på alla konstiga bortförklaringar.

It-pedagogen satt och väntade på eleverna i datasalen och jag skickade bort dom gruppvis.
-Snälla, försök komma ihåg så mycket som möjligt om det djuret ni forskade om. Bilder finns på alla djur.

Änglarna löste det på ett bra sätt. Jag menar...hur ska man kunna fundera på djur...när man är arg för att mobiltelefonen försvunnit....och man är arg på fröken och alla klasskamrater. Varför? Ja, men, jag är på dåligt humör bara.

Lunch...fisk...kan han inte bara steka fiskpinnar och göra den vita såsen? Är det slut på fiskpinnarna i världen, eller?

En dag full av gnäll om allt och ingenting...så blev det idag. Undrar hur morgondagen ser ut??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0