tufft med långa dagar...

I år har det blivit så att Änglarna har en del sovmornar. Då behöver tiden tas igen på eftermiddagen och det blir en del långa dagar. Igår slutade vi klockan 15.00 och idag klockan 14.20. I början på terminen så här så är Änglarna trötta och efter lunch finns nästan inget blodsocker kvar. Det blir tungt. Kanske det vore bra med en frukt precis efter lunchen...jag vet inte. Min blodsockernivå är inte speciellt hög den heller. Idag var det tungt. Det tyckte både Änglarna och jag.

En annan sak är att toleransen med att dom kallar varandra för olika saker är L Å G. Jag blir vansinnig när de använder könsord mot varandra. Det låter illa....riktigt illa. Nu kommer jag att skicka hem meddelanden om detta så att ni får veta vad som händer. Nolltolerans mot dumheter.
Annars så jobbar vi på. Vi har startat upp matematiken och engelskan. Vi jobbar på...och så ska det vara. Imorgon så kommer vi att jobba med det arbete de gjorde i smågrupper på Skansen. Hoppas vi hinner färdig så att ni kan se resultatet då ni kommer på föräldramötet. För ni kommer väl???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0