Bra vernissage!

Avklarat och med beröm godkänt. Vernissagen igår gick strålande. Det var en bra uppslutning och alla Änglar utom 3 var här. Strålande! Egentligen ingenting av det vi anordnar på kvällstid är obligatoriskt för Änglarna men efter en diskussion så sa vi att det kompenseras för kvällen med att de går hem efter lunch på fredag.
Som jag sa igår gillar vi det här sättet att jobba. Starta upp med ett tydligt stoppdatum då vi bjuder in er för att se och kommentera vad vi gjort.

Jag kommer också att se ett par av er föräldrar nästa tisdag för att prata om data-spel och hur jag upplever att det påverkar min undervisning. Personlig inbjudan kommer till berörda familjer.

Vi har haft en bra dag idag och just nu sitter Änglarna och skriver en fri-skrivning. Mycket adjektiv är instruktionerna. Under datatiden fick de forska om ett Europeiskt land för att så småningom få lära sig att skapa egna power-points då de ska redovisa. Mycket spännande...eller som en Ängel sa "Fan va nice"!

Maten idag var fiskgratäng och det är inte så populärt utan fiskpinnar ska det vara tycker Änglarna.

Imorgon kommer det ett par elever från gymnasiet för att ha en lektion. Det är en gammal elev som ringt och vill komma. Skoj!

Idag har jag beställt biobiljetter till oss. Vi ska på bio och biljetten är gratis. Stockholm Junior film-festival bjuder in skolklasser till föreställningar och vi nappade. I april ska vi gå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0