torsdag...

Veckorna går fort nu. Konstigt, tycker jag som numera arbetar heltid och borde vara helt slut på fredagen.

 Vi har jobbar på med matematiken och det är även "elevens val" i vår klass. Träslöjdsmatte, syslöjdsmatte samt enheter hos mig. Fördjupningar för hela slanten och Änglarna är med på notorna. Finemang det tycker fröken.

Igår hade vi glosprov och det gick helt klart bättre än förra veckan. Skönt för Änglarna och mig.

Idag torsdag så startade jag upp projektet "Huset". Änglarna ska skriva en varsin roman (gissa om det väckte ett högljutt stön hos Änglarna?). Jag har gått igenom instruktionerna och vi har startat upp. Ytterligare ett projekt men det är det som Änglarna möter senare i skolsystemet. Starta...uthållighet...och avslut.

Vi har haft kramsnö idag och än så länge inga klagomål (klockan är elva) på någon i klassen. Däremot så klarar de att hålla i uteförrådet på ett strålande sätt. Mycket bra feedback från övriga på skolan. Det är ganska kallt att stå där och dela ut utesaker så efter rasten får de en mugg varm choklad så att dom blir varma igen.

Torsdag går vi också till högstadieskolan och äter vår lunch så om en halvtimme ungefär går vi ner. Det fungerar också väldigt bra. Jag erbjuder dom att stanna där på rasten och komma på lektion efteråt. Till idag och vi har gjort det tre gånger nu har ingen nappat på det erbjudandet men vi får väl se vad som händer idag.

Imorgon är jag borta på studiedag och Änglarna som inte har franska har sovmorgon. Alla ska vara i klassrummet kl. 10.10 och träslöjdsläraren är med dom till idrottstimmen startar. Efter idrotten är det lunch och efter den går Änglarna hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0