V 5 ...*mattevecka*

Hela veckan i matte-tecken! Vi startade måndagen med samband multiplikation och division. Efter lunch ett matteprov. Då...inser Änglarna att enheter???...det är svårt att komma ihåg hur man ska tänka. Så dagens matte har bestått i enhetsomvandling. Fullt ut..olika arbetsuppgifter både sådana som det var ok att samarbeta om och enskilda. En liten ramsa fick dom också. Fråga gärna om den.

Annars är det oro i gruppen. Lite samma känsla som innan lerhistorien uppdagades. Jag kan ha fel, absolut. Men larmar också om att det är upp o ner. Många utryckningar blir det just nu av mig för att styra upp våra Änglar.

På ledningsgruppen idag såg jag för första gången namnen på de elever som sökt Stavsborgsskolan inför hösten. Efter ett samtal med en mamma så insåg jag att ni kanske tror att det går automatiskt för Änglarna att komma till "Stavan". Det gör det inte. Ni måste aktivt söka skola och en veckas respit fr. o. m. 31 januari är beviljad. Om det är svårigheter så ta gärna kontakt med Strandparksskolan eller Stavsborgsskolan så får ni hjälp.

Läxan den här veckan är glosor till onsdag. Påminn!!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0