Bloggen ja!

Oj oj oj! Inte bara Änglarna var trötta förra veckan insåg jag idag då jag öppnade min mailbox och någon undrar om jag skrivit i bloggen på länge och var har i så fall texten tagit vägen? Oroa er inte! Den är inte borta för den har aldrig blivit skriven. Skärpning Fröken!

Veckan trampade på i lugn och ro...lite väl lugnt då och då kan jag tycka. Speciellt på morgonen då ett flertal kommer i senaste laget. Skärpning Änglar!

Vaccindos nummer två fick alla att stöna högt och som vanligt var det ett par som fick ont och huvudvärk.

Vi arbetade med bildmålen under veckan och gick igenom Picasso, Chagall och Van Gogh. Det är några kvar men jag kommer att ta upp dom senare.

I fredags hade vi vinterdag...och av mina 20 änglar kom endast 12?! Glaset var nästan halvtomt om ni förstår vad jag menar. Men vi hade hur kul som helst. Pulkaåkning, skidor och skridskor fanns att låna. Grillkorv grillades och vi hade det störtmysigt. Eller som en av Änglarna sa när vi skulle hem "tur att jag inte var hemma idag...då hade jag suttit framför datan och missat allt det här".

Imorgon har vi vår stora rörelsedag och det är badminton på förmiddagen och äventyrsbad på eftermiddagen. Jag hoppas att alla Änglar som var hemma i fredags kommer ...men det tror jag nog. Inte samma sak att vara inne och göra saker som att vara ute.

Annars kommer veckan att bestå av Stormaktstiden och så även nästa vecka...prov kommer om tre veckor och det är ett styvt jobb som ska göras tills dess..

Jag påminner också om Stavsborgsskolans Öppna Hus 27 januari. Se till att ta Änglarna i handen och gå dit. Det finns mängder av information att få om olika profiler och val. En bra skola med bra pedagoger och härlig stämning i väggarna. Fråga era barn. Vi var där tillsammans i torsdags och åt lunch. Då var de inte så stora. En av dom tog tag i min arm hårt "Du sitter vid mitt bord" sa han. Det gjorde jag så gärna. Efter att vi hade ätit så sa jag att ni får stanna här om ni vill under lunchrasten. Jag stannar så ni kan ropa om det är något.
Inom tre minuter var det helt tomt på sexor på den skolan. Alla hade gått tillbaka till vår skola igen.

Torsdag nästa vecka är jag borta hela dagen och vi har den vikarien som gillade Änglarna så mycket då. Läxor osv. återkommer jag till imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0