Grupparbete...inte så lätt

Att arbeta tillsammans med andra och ibland andra som man normalt sätt inte har en relation med är inte lätt. Eftersom det är jag som satt ihop grupperna så har jag blandat och gett friskt och grupperna ser inte ut som dom gjort om Änglarna fått bestämma. Mitt mål, som jag har delgett Änglarna, är att vi måste kunna utföra uppgifter med alla. Vi är olika som människor men alla är lika mycket värda. Var och en arbetar efter egen förmåga och gör så gott de kan.
Nu tyckte ett par i en av grupperna inte att alla gjorde sitt bästa och larmade mig. Vid mitt samtal med berörd elev så var det som vanligt mitt fel, "Du ser inte vad dom andra gör" "du klagar bara på mig" "jag gillar inte dom" osv.
Kan vara så. Jag ser verkligen inte allt som händer. En del av Änglarna klagar mer än andra.
Vi har något att bita i på fredag då jag kommer tillbaka.

Men jag vidhåller mitt påstående från igår. Skolarbetet är inget som går att stänga av som man gör med ett dataspel och knäppa på då och då. Arbetstid och fritid. Var sak på sin plats. Ja, vad ni vill...

Vi hade glosprovet idag. Det första på terminen och det var ett par som inte hade tränat...glömt, var förklaringen. Vi brukar ha det på torsdagar...jag skulle pluggat idag...usch...trist.

Finns det då något som fungerar just denna vecka undrar ni säkert? Ja, det gör det faktiskt. Det är arbetsro på lektionerna. Änglarna sätter sig i olika grupper och jobbar på.

Som ni vet så har vi en lååång backe på skolgården. Den är kul att åka i och Änglarna har faktiskt hjälm på...alltid.. och det är jag verkligen glad över. Jag vet för jag var rastvakt hela dagen och stod i backen alla raster.


Kommentarer
Postat av: Maria Levander

Hej Irene och Gott nytt År.

Roligt att läsa bloggen igen. Skulle du kunna göra någon kommentar om vad som hänt/är tänkt med teckningstimmarna framöver? Hörde att det varit stökigt och det lät som pojkänglarna blivit avstängda från dessa lektioner. Stämmer det?

Maria

2010-01-23 @ 16:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0