Lysande...

Oj, oj, oj! Dessa Änglar...helt fantastiskta redovisningar av grupparbeten. Det märks att dom blir bättre och bättre på att redovisa för varandra. Det är inga problem att stå inför klassen och prata längre. Skönt för framtiden att våga.

Men, när jag ringer till en pappa idag för att prata lite inser jag att den Ängeln inte sagt ett ord hemma om provet på torsdag. När jag frågar om han börjat plugga så svarar han nej, inte bra. Vi får se hur det går...

Imorgon spår vädergudarna oväder...det kommer ett lass snö igen tillsammans med en kraftig blåst..och vi ska till Armemuseum. Ytterligare förberedelser för provet. Jag har uppmanat Änglarna att ta med instuderingsfrågorna samt titta efter svaren på utställningen om Stormaktstiden. Nu tar vi alla tillfällen att få in lite kunskap. Matsäck med bara.

Jag kommer också att lägga in en kallelse till vår vernissage under min text. Den går av stapeln den 12 februari se till att ha den med i almanackan. Vi startar med bilden igen nästa vecka. Det har bara varit en paus nu så att alla känslor över att Änglarna inte målar som ex. Rembrandt har lagt sig. Bild är svårt..att rita det du själv vill är lugnande men om det ställs krav blir det gärna svårt. Men, skam den som ger sig...vi försöker igen.

2010-01-26

 

Inbjudan till vernissage samt information från skolledningen på Strandparksskolan

 

Den 16 februari slår vi upp portarna för vår vernissage där eleverna ska visa sina bilder från vår bildvecka(or) för er. Som på alla vernissager finns det lite att dricka och äta under tiden ni går runt och beundrar vårt arbete.

 

Efter att ni vandrat runt så kommer skolledningen till oss för att givetvis beundra Änglarnas arbeten och träffa er, men också för att lämna information som rör oss och tiden som är kvar under våren.

 

Vi kommer att ha kaffeförsäljning och hembakt att köpa (klasskassan) och ni kommer också att få möjlighet att ställa frågor både till mig samt skolledningen om framtiden.

 

Vernissagen börjar kl. 18.00

 

Varmt

Välkomna

Klass 6 och Irene

 


Kommentarer
Postat av: Maria Levander

Irene,

är vernissaget den 12 eller 16 februari? Står båda datumen :-)

Maria Levander

2010-01-27 @ 16:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0