Så kan det gå...

Vi har startat upp Stormaktstiden och Änglarna har fått en tidsplan för hur det ska gå till. Funderar starkt på att låta ett papper gå hem till er föräldrar så ni kan puscha på lite. Änglarna som vet hur lite tid de har verkar inte ha ett dugg bråttom.

Skolan är inte ett dataspel som stannar då man stänger av det. Det gäller att kämpa på. Hela tiden.

Vår rörelsedag var helt ok. Dock var det inte så roligt att spela badminton när det visade sig att det var svårt så vi körde en "Kingvariant" sista halvtimmen.

Över till badet och lunch. Under lunchen hände det en väldigt tråkig sak. Ett par av Änglarna kastade...ja ni läser rätt, kastade mat på ett par av matgästerna och en av de anställda blev helt vansinnig på dessa Änglar.
Jag kan nu tycka att han använde ett språk som var trist mot berörda elever men hans ilska var inte att ta miste på. Jag tycker nog att den var förståelig.
Som vanligt så fokuserade dock dessa elever på hur han uttryckte sig istället för vad han sa och gick i svaromål.

Inte så smart...speciellt som dom använde samma fula språk tillbaka. 

För jag hoppas verkligen att dom förstod hur illa det är att slänga mat på andra gäster på en restaurant. Jag tog upp det igår och förklaringen som gavs var "Det var ingen riktig restaurant".  Den förklaringen håller inte. Jag hade ett besök på Armemuseum inplanerat för nästa vecka men tänker nu på hur jag ska hantera den uppkomna situationen. Återkommer i frågan.

Imorgon torsdag är jag på ledningsgruppsdag och Änglarna har vikarie. Jag hoppas att det går bra.

Vi har i klassen tagit på oss att låna ut saker från uteförrådet på rasterna. Det är två Änglar i taget som står där och belöningen är en kopp choklad efter. Det är kallt ute nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0