Nu är det slut.

Ja, nu är det över. Våra två år tillsammans är till ända. Blandade känslor från både fröken och Änglar. Men, vi är färdiga med varandra.

Sista dagen startades i klassrummet med att alla kom i tid(!) och det är ingen vanlig syn. Fröken var imponerad som sig bör. Städa, städa och slänga det var schemat för dagen. Vi startade och oron drog igång. Erfarenheten säger mig att det är tufft även för elever att säga, Hej då! Tålamod och åter tålamod var melodin för dagen.

Efter rasten match mot lärarna. Dessa ljuvliga varelser..ja, just mina Änglar, var så duktiga. Jag som aldrig gett mig ut för att vara en coach av något slag behövde bara serva med vatten. Det blev iofs förlust med 1-0 men superlativen haglade efter matchen. Bästa gänget på flera år.

Tillbaka till klassrummet för mer städning och frakt av diverse påsar till soprummet. Så småningom så började det se helt ok ut och det var dags för sexornas avskedslunch. Skolan bjuder på lunch med dukat bord och "LÄSK". Rektor och de gamla lärarna som Änglarna haft är inbjudna. Som den ängsliga fröken jag är och med min erfarenhet av Änglarna hade jag noga gått igenom hur vi beter oss på lunchen. Blandat flickor och pojkar. Ingen börjar äta innan alla satt sig ner. Konversation vid bordet. Gott bordsskick osv. Strålande gick det. Jag t o m drack läsk och det är inget jag gör varje år.

Änglarna gick hem efter vi tränat Billie Jean en gång och kom tillbaka för en kort stund med mig innan den stora avslutningen.

Jordgubbstårta och diverse goda bakverk hade föräldrarna fixat och vi hade en trevlig stund tillsammans innan det var dags att säga Hej då, på riktigt. För nu är det över...men som den gamla räv jag är så vet jag att mer än hälften av dom kommer att  komma för att krama sin gamla fröken.

Jag tackar alla, Änglar och föräldrar för de här åren. Det har varit väldigt händelserikt kan jag säga. Tack!

Bloggen blir nu tyst på riktigt men kommer att ligga öppen under sommaren. När jag kommer tillbaka efter sommaren så kommer den att släckas ner. Det är slut nu...Tack!

Kommentarer
Postat av: Siss

Det har varit mycket trevligt att följa bloggen. Trevligt sommarlov till både fröken och hennes änglar, och lycka till i höst!

Soliga sommarhälsningar, Siss.

2010-06-17 @ 21:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0