Onsdag..

Veckan har startat lite omväxlande. Cykeln som jag inbillade mig skulle vara ett avslutat kapitel efter helgen visade sig inte vara det. Trist! En pappa ringde mig på väg till stan igår så jag hoppas att det reder ut sig under veckan.

Gamla Stan-vandringen var en hit. Hur kul som helst! Änglarna gick i grupper och vandringen är upplagd som en skattjakt och jag vet att dom får gå runt hela Gamla Stan för att hitta ledtrådarna. Vad jag faktiskt inte var beredd på var den enorma invasion av turister som var där samtidigt som oss. Men Änglarna klarade det bra också. Två av pojkarna fick gå tillbaka till starten..de hittade inte men hade mobilerna med sig och det var inga problem. Jag tror att de flesta tyckte att det var en bra dag.

Till idag var det en ganska avancerad engelskaläxa. Änglarna skulle på engelska titta lite på det engelska valet och fundera över vad de olika partiledarna och partierna stod för. Jag har inte fått in alla svar som vanligt men det är svårt och jag tror att det var kul för de flesta.

I eftermiddag ska de träffa sina nya klasskamrater. De elever som ska till högstadiet i vår enhet i alla fall. Det betyder att dom inte kommer hem förrens efter klockan fyra. Vi får se på reaktionerna i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0