Bloggens vara ...

Jag slutar inte skriva i bloggen för att eleverna tycker den är "tråkig". Men, tiden räcker ibland inte till.
Den här veckan har det varit så mycket att rodda i från helgen (ibland exploderar det i klassrummet och då träder jag in) så att min tid inte räcker till.

Men veckan i klassrummet började stökigt. Helgen satte sina spår. Vår nya kille påpekade helt riktigt för mig på tisdagen "Oj! Vad du var arg mycket igår!". Måndag kväll ägnades åt att ringa runt till er föräldrar och som vanligt gav det resultat. Tisdagen var en helt underbar dag.

Läxorna som varit under veckan fram till idag onsdag är gjorda av samtliga Änglar. Så skönt. Nu är det bara fredagsläxan kvar och det är att översätta en text samt glosor.

Till på fredag måste Änglarna också lämna lappen om prao så att jag har lite tid att ordna platser till dom som inte kan det själva.

I eftermiddag är det "elevens val" och vi har en plan...mer säger jag inte. Fråga era Änglar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0