Dom börjar bli stora...

Lite kluven överskrift från mig. Jag har Änglar som jag undrar om dom kommer att kunna sitta i bänken hela tiden fram till sommaren. En del av barnen växer på höjden så att det syns. Armar och ben följer inte alltid med.

Samtidigt så är dom väldigt små. När klassrumsdörren stängs om oss så fnissas det och leks t o m på sina håll.

En del gränser sätts på prov också samt mitt tålamod till det yttersta ibland. Allt blir så stort när det händer en elev i början av tonåren. Riktiga Dramatenskådespelare har vi. Känslorna svallar och det är sååå dramatiskt emellanåt. Men, och det är viktigt...det är vars och ens känslor inför livet. Dom känslorna är våra egna och dom äger vi. Det får vi som vuxna respektera.

Idag har jag tagit en Coca-cola-burk från en av Änglarna. Beslagtagen, sa jag. Till när då? frågade han. Till utvecklingssamtalet, svarade jag. När är det? frågade han. Efter påsklovet, svarade jag.

Jag vill inte att de äter godis eller tuggar tuggummi i skolan. Inte heller att de dricker läsk. Hittar jag det så tar jag det och ni får tillbaka det på samtalet.

I eftermiddag så kommer vi att vara på fritidsgården fram till klockan 15.00 då Änglarna går hem. Dom ska var och en jobba en sida i matteboken till imorgon. Nästa läxa är glosorna till på fredag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0