Måndag v 13

Sommartid! Mmm...överallt må jag säga. Dock inte i klassrummet. En enda familj hade missat väckarklockan. Sånt händer.

En enda läxa är det under veckan också. Den är till i morgon och handlar om facebook. Debatten har ju varit livlig under veckan hur personer kan hånas och bli utsatta genom olika grupperingar på Facebook. Ska bli spännande och se hur dom tar sig an denna läxa.

Bättre än idrotten får vi dock hoppas. Flera av killarna avstängda från idrotten idag. Usch! Jag blir så less. "Jag låg bara på madrassen och softade". Vilken urusel förklaring. På en idrottstimme! Nej, det duger inte. Eftersom det inte fungerade tillfredställande i fredags heller så tror jag idrottsläraren fått lite mycket av dumheter från Änglarna. Det hade jag fått.

Den enda dagen i veckan de inte får vara inne är måndagar. Så har det varit sedan vi började i augusti. Ingen nyhet alltså. Det beror på att en annan skola köper sin slöjd ifrån oss och Änglarna har en tendens att ställa till det för sig när kompisarna (de umgås ibland på fritiden) kommer till vår skola för att ha slöjd. När de blir utkörda av vakthavande lärare så roar de sig med att hålla för dörren så att de andra eleverna inte kommer in...dom eleverna reagerar med att peka med det längsta fingret och då...mitt Herrskap...då..är det fritt fram anser Änglarna att kasta snöboll på de andra eleverna. Gärna bakifrån också (de umgås som sagt på fritiden). Ingen logik alls i min bok. Killarna behöver otroligt mycket stöd just nu. Det får dom på mina lektioner. Men det är inga småbarn längre. Dom måste växa aven om jag inte är närvarande.

Vi hade också kommit överens om att jag skulle ha en överraskning om alla kommit ihåg att få sina utvärderingsböcker påskrivna. Det blev nötter och lite Läkerol. Fröken är verkligen anti godis. Vilket den manliga delen av Änglarna fick erfara då jag kom på en av dom med tuggummi i munnen efter lunch. Usch!! Jag är sååå trött på att vara arg.

Sommartid eller inte. Jag vill ha fungerande elever under resten av veckan....JAG VILL...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0