Mmmm....

Jaha! Så är dag nummer två i v 13 avklarad. En kort dag tillsammans med Änglarna....kanske bäst det tycker dom. "Varför ringde du inte i går kväll till mina föräldrar?" undrade de Änglar som jag larmat om att ett samtal var på gång.

Svaret är enkelt. Fröken tvättade bort två liter olja i köket. En burk med makaroner hade ramlat ner på oljeflaskan som stod på lådhurtsen under. 6 lådor är det i den hurtsen och för säkerhets skull så var dessa lådor en aning öppna. Oljan rann i strida strömmar ner i lådorna och ut över köksgolvet bredvid.
Tips från en som vet...glöm Yes...glöm Ajax...schampoo är det som hjälper bäst mot olja. Det tar ungefär två och en halv timme att få bort 2 liter olja ur 6 lådor samt ett köksgolv. Idag skiner det om lådorna (kanske lite olja kvar) och jag vågar nog inte ha för bråttom till kylen...risken finns att jag glider in i den.

Men vi pratade om gårdagen och vi får se vad som händer...efter slöjden kom Änglarna och informerade mig med bekymrade miner att slöjdfröken "flippat ur". Översättningen på "flippat ur" är "blivit arg". Jag kunde inte riktigt få ur dom vad som hänt och när jag senare mötte sagda fröken så var hon fortfarande arg. Jag kunde inte få ur henne heller vad som hänt så jag antar att hon har en plan.

Läxan var "glömd" hemma av två men resten hade tankar och funderingar om Facebook. Idag vågar de redovisa högt för varandra och vi kan diskutera åsikter utan att det blir fel. Skönt!

Ytterligare en pojke på väg in i klassen. Han börjar efter påsklovet och det blir kul för oss alla. Eller...flickorna kan nog hålla sig för skratt. Det blir 16 pojkar och 6 flickor. Men vi löser det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0