Vi trampar på

 Nu är vi igång på allvar igen. Änglarna jobbar och tycker att det mesta är kul. Just nu sitter ena halvan bakom min rygg och jobbar med engelska och den andra halvan är på data där dom ska få lära sig att göra egna Power-Points.

 Just nu så är det en utställning om kvinnor som trampat på landminor i Kambodja. Dom har haft en "Miss Landmine". Det betyder en skönhetstävling för kvinnor som är amputerade. Det här har vi pratat mycket om och även haft nyhetsartiklarna i läxa för att skriva om. Jag ville också att Änglarna skulle ha en egen åsikt om både skönhetstävlingar och de specifika nyhetsartiklarna. Det var inte lätt. Dom vill gärna tycka som kompisen men här var det deras egna tyckande som var viktigt.
 Syftet med den här läxan var att visa att allas tyckanden är ok. Att själv formulera vad man tycker och tänker kändes för en del svårt medans andra skrev hur mycket som helst. Det kommer att bli fler läxor av det här slaget. Flera av Änglarna har bett om det.

 En av dom sa till mig imorse när vi träffades "det verkar som om det är bra dagar nu". "Vad menar du? frågade jag. "Jo, alla är glada". Vi pratade om hur det kan komma sig och kom överens om att solen nog spelar in. För visst är det underbart att det gula klotet värmer både oss och snön just nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0