Fredag...

Idag har vi tittat på väderkanalen och bestämt oss för att på tisdag smäller det. Gamla Stan...här kommer vi. Det betyder att matsäck behövs.

Idag har vi tränat på tankekartor under tiden vi läser. En slags läslogg. Målet är att ge Änglarna verktyg inför högstadiet. Det är mycket att läsa in och vi behöver alla ett sätt att tänka för att få ut mesta möjliga under tiden vi läser. Jag förstår att inte alla kommer att använda sig av mina metoder men det är en start. Dessutom ville jag att det skulle vara två personporträtt i fri text och då tränade vi läsförståelse. Tydligt och bra. Redovisningarna efter passet var mycket bra och även de elever som tycker att läsning är "jobbigt" hade bra personbeskrivningar. Och...adjektiven kommer väl till pass. Mysigt!

Veckan har varit bra och det mesta fungerar. Bästa sexan på flera år. Smaka på den karamellen. Det gör jag och tycker att vi har lyckats bra med dessa Änglar. Jag är en mycket stolt fröken.

Just nu sitter dom med kartboksövningar och funderar. Hjälper varandra på ett föredömligt sätt. Ger också fröken tid till bloggen. Snart ska idrotten igång och efter det är det lunch samt utvärdering. Sedan är det två skolveckor kvar. Vi hinner lite till även om det går bort dagar för "Vandringen" samt "klassens dag".

Vi önskar er alla en trevlig helg och hörs nästa vecka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0